استرس بی‌دلیل و کاذب می‌تواند ذهن و زندگی‌تان را مختل کند.

مریم کریمی روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: استرس کاذب به استرسی اطلاق می‌شود که بدون وجود تهدید واقعی یا علت مشخص ایجاد می‌شود و می‌تواند تأثیر منفی بر زندگی روزمره ما داشته باشد. 

کریمی تصریح کرد:  یکی از اولین گام‌ها در مدیریت استرس کاذب، شناسایی افکار منفی و غیرواقعی است. گاهی اوقات این افکار به دلیل ترس‌های بی‌اساس یا نگرانی‌های غیرواقعی شکل می‌گیرند. تمرین کنید تا این افکار را به چالش بکشید و با منطق و واقع‌گرایی جایگزین کنید. تنفس عمیق و مدیتیشن می‌توانند به کاهش سریع استرس کمک کنند. تمرکز بر نفس و استفاده از تکنیک‌های آرام‌سازی مثل مدیتیشن یا یوگا می‌تواند ذهن را از نگرانی‌های بی‌پایه دور کند.

 او گفت: ورزش‌های منظم می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند. هنگام فعالیت بدنی، هورمون‌های استرس مانند کورتیزول کاهش می‌یابند و اندورفین‌ها که احساس خوشایندی ایجاد می‌کنند، افزایش می‌یابند. حتی یک پیاده‌روی کوتاه در فضای باز می‌تواند مفید باشد.

کریمی بیان کرد:  برنامه‌ریزی منظم و مدیریت زمان به ما کمک می‌کند احساس کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشیم و این به کاهش استرس کاذب کمک می‌کند. تعیین اولویت‌ها و تقسیم کار‌ها به وظایف کوچکتر باعث می‌شود که احساس بار ذهنی کمتری داشته باشیم.

او گفت:  در مواردی که استرس کاذب شدید و مزمن است، مشاوره با یک روانشناس یا متخصص سلامت روان می‌تواند مفید باشد. این افراد می‌توانند راهکار‌های تخصصی‌تر و مؤثرتری ارائه دهند.در نهایت، با تمرین مداوم و استفاده از روش‌های مذکور، می‌توان استرس کاذب را کنترل کرده و زندگی بهتری را تجربه کرد.

خبرنگار:عطیه رضایی

برچسب ها: پر استرس ، افکارمنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
(ذهــن جــســم احــســاس ســه وجهه آدمــی) احساس تشنگی / هدایت بدن توسط ذهن برای رفع عطش/ احساس رضایت... کل چرخه زندگی برای بشر چنین ساختاری دارد! (ای برادر تو همان اندیشه ای / مابقی خود استخوان و ریشه ای) تا وقتی که ما با تعقل پاسخی عملیاتی به خواسته های احساسی خود ندهیم نگرانی و ترس و استرسی حل نمی شود مگر این که خود را فریب دهیم و الکی سرکار بگذاریم (پاک کردن صورت مسئله) یک فرد بدون هدف بدون مشغله بدون منطق بدون همت بدون شکر گذاری بدون و...اگر استرس دائم نداشته باشد عجیب است! متاسفانه اکثر این افراد بدون قرار گرفتن در مسیری صحیح کم کم به سمت اعتیاد/ مسائل غیر اخلاقی/ تعصبات شدید اعتقادی/ افسردگی و... پیش می روند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
پول استرس اضطراب وبسیاری از بیماریها را درمان می کند
بی پولی هرروز یک مرض درست می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
البته فقر عامل اصلی است و چه بسا ایمان آدمی را هم به فنا دهد پول هم بدیهی است اگر یا مفت نباشد! هم باعث تسهیل در زندگانی وهم برکت و شکر گزاری است چه بسیار مایه تیله دارهای که به پوچی و اعتیاد و فحشا و خودکشی رسیدن
Germany
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
ترسای بی جا داره مردمو میکشه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
سلام،

یادتان باشد قدرت مخلوقات محدود است،
پس در مورد شدن یا نشدن حرف آنها فکر کنید،

نکته دیگر اینکه،
آنچه قرار است بشود، قرار است در مورد شما اتفاق بیافتد،
پس اگر بتوانید آن تهدید را قورت دهید، انگار چیزی وجود ندارد.
آخرین اخبار